kreta resan :)

På söndag eftermiddag åkte jag, Hannah och Malin till arlanda, för att åka ner till varma, härliga, soliga ön Kreta =). Vi kom ner sent på söndagkvällen/natten till måndagen. Reseledaren i bussen sa att den dagen (17/8), hade varit den varmaste i år, hela 42 grader, snacka om härligt, var min tanke då. VI fick vårat rum och så, vi hade fem sängar i våran lägenhetm, så hade någon velat kommit ner, så ja ni missade chansen, vi had eju plats för två till..:P. Hotellet/lägenheten var helt okey, vi hade pool, restaurang, nära till stranden, fint väder, god mat, inge regn, ja allt var bra.

På måndagen så var vi vid poolen och låg där och solade. Så himla jätte varmt var det. Men även helt underbart, äntligen lite sommar igen fick man. På kvällen så åt vi ute, och kollade våran lilla stad/by lite. Det var jätte fina kvällar, när solen låg lågt och himlen hade jätte fina färger. På natten mellan måndag och tisdag så hände de ju lite kabalik typ, hah. De var så att några normänn, tre stycken både mitt emot fast på nedre våningen, började bråka, kasta stolar, kasta glas mitt i natten. Vi låg och sov, helt plötsligt så hördes ett glaskrasch. Jag satte mig rätt upp och skrek typ ut till hannah och malin att jag hade massor av glas i min säng och på golvet och att jag hade skurit mig. Va så himla verkligt, va helt bombsäker på att de hade hänt, Hannah gapskrattade och försökte övertyga mig att de var där nere glaset gick sönder och inte inne i vårat rum, men jag var så envis med att jag hade skurit mig. Malin orkade inte ens skratta för hon var så trött, och hannah sa till henne, men malin skratta då.. jag tycker hela den där händelsen var jätte rolig, när vi tänker tillbaka på de och berättar den. :P =).

På tisdagen låg vi vid stranden, för att sola och bada. Va rätt molningt ibörjan på dagen, men de vart fint sen. strandbotten på vattnet var bra också, så man ville gå ut och bada. Vattnet var fint också. På kvällen på tisdagen så var vi på hotellet och åt, för de var grekisk afton, vart dans och allt så de bara drog upp oss, men de va kul faktiskt. Väldit god mat också.

På onsdagen så var vi vid poolen igen, fortfarande jätte varmt. Den kvällen hade vi bestämt oss för att gå ut på stan för att parta och dricka lite. Så vi gick först ut för att äta, sen köpte vi lite dricka för att gå hem och dricka, fixa oss och så spelade vi ju spelet också =). skit kul. Men det visade sig när vi äntligen var klara och hade haft skit kul uppe på vårat rum, så va vi lite sent ute, inte en människa ute typ när vi skulle ner på stan för att festa, vi gick kanske vid tolv, men eftersom de inte va någon nattuggla ute då, så då gick vi hem igen och fortsatte lite med spelet, sen var det sov dags.

På torsdagen var vi vid stranden igen, blåste lite mer och var rätt stora vågor, jag och Hannah hade jätte kul i vågorna där ett tag. Sen var de en jätte cool liten kille, som gjorde precis vid strandkanten massa volter och landa i vattnet, han sprang och gjorde de, skit coolt han kankse var 8 år eller nått, jätte söt var han också =).

På fredagen var vi vid poolen, fortfarande varmt och fint väder, va de hela veckan. På kvällen så gjorde vi så den här gången att vi köpte dricka först, sen gick vi hem och böt om, sen ner till stan för att äta vid nio tiden typ. När vi var klara så gick vi till en pub/bar, den var as bra =). EL paradiso hette baren. skit trevliga bartenders och jätte goda drinkar och shottar var det. Vi fick massa av drinkar och shottar. Hannah vart sedan väldit danssugen och ville in till den större staden som låg typ 10 min från våran stad, Malin ville inte riktigt med, men jag ställde ju så klart upp =), vad annars liksom, älskar ju att dansa :D. Vi gick hem med malin först, sedan begav vi oss tilbaka till den baren vi satt på, för att ta en taxi därifrån. Ena bartendern som var en tjej berättade massa ställen som var ett måste att gå in på. Hon var jätte snäll. Vi kom iaf in till den där staden, fy fan vad folk de var, både småbarn typ vid 10 års åldern, som var ute på gatorna och drällde, sen alla partysugna då:P. De bara drog in oss på barer och dansgolv och bjöd oss på shots, för att man skulle stanna där och dricka mera, men jag och hannah vi va nog in på nästan alla klubbar och barer haha. skit kul, fick typ springa ifrån några jobbiga också. Sen dom där duma svenska killarna som A, nee dumma var dom tycker jag typ nu. Men allt folk var jätte trevliga och roliga. Den bästa klubben var nog the local club, den hade bäst muisk då vi var där inne och på väg dit. började liksom bara med låten forever så, klart den var bra =). Vi blev tippsade om massa men kommer inte ihåg alls namnen på de klubbar hon sa, eller de vi var inne på, men kom ihåg matrix också och våran klubb som jag nämde förut. Taxiresan dit och hem gick ju bra trots allt, fast kör inihelvete fort i dom där kurvorna, fy fan, värre än mig ju. Kom hem rätt sent sen iaf, och malin hörde oss på långa vägar utanför hotellet, haha hon hade öppnat dörren för att vi inte skulle ringa henne, för hon hade precis öppnat den utan att jag hade märkt det, men de läskiga var att jag visste ju inte att hon hade hört oss och jag ser att våran dörr var öppen, vad tänkte jag, jo inbrott och att malin var borta, men hon låg så snällt där på sängen, som tur va :).
 
På lördagen så var jag och hannah till stranen, blåste jätte mycket då och höga vågor. Malin låg vid poolen. Åt gott på kvällen och gick så klart till våran bar. Fick massa drinkar då med, jag och malin köpte sex on the beatch, hannah däremot tog en orgasm..:P.

söndagen kvar och då låg vi vid poolen, va tvugna att lämna vårat rum vid klockan tolv i Grekland, då var klockan elva i Sverige. Men de gick ju bra ändå, hade våra väskor i ett rum, men när man skulle duscha i de där rummet sen, fyyyyy fan vad äckligt det var, inte kul alls.. :/ :S :(blä blä blä.. men jag övdelevde. Vi böt om och åt glass och å mat innan våran buss skulle hämta oss och köra oss till flygplatsen. Väl inne på flygplatsen trodde jag och hannah att vi skulle få betala för vårt bagage, va lite väl tugnt kanske.. men vi slapp. =). Vi var däremot försenade nästan en timme på vägen hem. så vi landade typ vid tre istället för tio över två inatt. Va hemma i hannahs sänd vid fyra, och då kunde man inte somna alls. Sen vid åtta i morse var både jag och hannah klarvakna. hade nog sovit 3-3,5 timme då. Är fortfarande inte trött men, de kanske kommer ikväll.

Något som vi gjorde varje kväll typ var att spela kort, med en liten speciell kortlek haha:P kan visa bild på de senare.
resan har varit underbar, jätte nöjd med vädret och hotellet med, för att boka ospec.. Maten var skit god också. Åt tsatsiki typ vaje dag.. så gott =). Kändes som att man var borta mer än en vecka, men de var man inte.

Så var min, Malin och Hannahs resa till Kreta =).

Bilder kommer sen.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0