De vet inte vad felet är..:S

Nu har jag kommit hem från läkaren, å han e ju som han är, vet ju hur de va sista när jag var där, men nu var han faktiskt helt okey. Tur att jag hade Margot med mig. Han frågade massor av saker först, typ nödvändiga frågor, sen kände han och klämde.. fick till och med ligga ner å han skulle klämma på magen å grejer.. han gick och hämtade en annan läkare också.. jag trodde de kanske hade varit nått med något jag hade ätit, men han sa direkt nej det är de inte! tog iaf tid innan han kom tillbaka med den andra läkaren, han undersökte mig lite mer. Han märkte svullnaden mer än vad den första läkaren gjorde.. Medan han första läkaren hämtade den andra sa jag till Margot att de kunde kanske vara skörtelfeber. Sen i alla fall så sa de att de kunde vara skörtelfeber, sportskörtelsten (hette nått sånt konstigt), eller något annat på M, (kom inte ihåg vad de sa för sjukdom). jag fick senare gå in till en sjuksyster och ta blodprov. Inte i armen som tur var, men i fingret, inte så kul de heller men det går iaf. De andra långa smala röret har jag aldrig sett förut brukar ju vara små korta smala rör, men det andra röret va jätte långt, va ju mycket blod som skulle in i de röret, honfick ju trycka en hel del för att få ut blodet ur fingret i slutet.. Efter proverna, var det bara att sitta och vänta. Tog rätt länge, men sen kom läkaren igen, å de var inte skörtelfeber och inte de på M, heller. De visste alltså inte vad de var för fel på mig, känns inte så tryggt och bra.. Men han skrev ut något recept till mig som jag ska äta mot svullnad och ondhet eller vad det var. Margot är så skön och rolig, hah hon frågade läkaren typ lite smått, att de var ju midsommar nu och om man fick dricka och så med tabletterna och om de vart någon påverkan och så.. haha hon vet hon, klart man ska dricka nått glas vin på midsommarafton säger hon typ sen.. haha..! va väldigt bra att hon var med, ställde bra frågor och så, hade nog inte gått så bra om inte hon var med, för jag vågar inte stå på mig på samma sätt.

Jag gick till apoteket sen, och då träffa jag Mathilda där, skit pinsamt att gå bland folk när man ser ut så här.. ser ju ut som ja jag vet inte vad.. men ser ut som fan iaf.. och inte e de kul heller, försöker gömma mig med mitt hår, hålla på med det å lägga fram det och så, så att de ska synas mindre.. Sen nu när jag kom hem så skulle jag ta en tablett för man ska ta två tabletter om dagen, och man ska ta samband med mat. (hade inte ätit nått innan heller), så jag rostade två mackor bara och de va inte lätt att tugga inte.. inte svälja heller känns rätt skumt och konstigt..:S kom på också att redan igår tyckte jag att jag hade ont i käkarna och svårt att tugga eller de var segt att tugga, kändes mest när man tuggade tuggummi..:S undrar vad det är för fel egentligen fattar inte vad de kan vara.. bara kommer så där en morgon skit svullen..:S men har fått en ny tid på måndag med en ny läkare, fast då börjar jag jobba också, första dagen på schemat, så måste ringa dom så de får in någon annan.. tänk om jag har nån sjukdom så jag inte år jobba på några veckor.. de blir inte bra alls de..:S :(

ska snart åka upp till mammas jobb så får hon se hur jag ser ut, hon vill egentligen att jag ska sova hemma hos dom inatt, men tror inte de blir någe bättre då kan ju inte de höra mig om de skulle hända nått liksom, för sover jag i stan så kan ju hannah höra mig om de skulle hända nått eftersom vi har samma sovrum. Men de borde inte hända nått, för jag e svullen utanpå halsen inte inuti.. men man vet aldrig skit läskigt när man ska sova iaf.. iaf jag blir orolig.. så får se hur de blir, vill ju va i stan å se fotboll och äta tacos för de skulle jag å hannah göra när hon slutar jobba sju.. ska åka å hämta henne då..funderar på om jag ska åka å handla yoghurt eller nått för de e lättare att äta än att tugga mat.. men vill ju inte träffa folk.. så får se hur de blir..:S Men så ligger de till nu i alla fall.. vill och hoppas de blir bättre vill inte se ut som en kossa.. och inte va så här på midsommar, för då stänger jag in mig själv hemma..:S :(


har inte funkat riktigt att lägga upp de här inlägget så får göra de nu.. har försökt två gånger tidigare men.. det kan bli lite knasigt som allt annat.. va på mammas jobb sen iaf och då sökte jag lite på sjukdomar.. jag tror nu att det är påssjukan jag har..:S har köpt en yoghurt nu också, för mamma undrade om inte jag kunde åka å köpa grädde och jordgubbar till henne så då gjorde jag de, men ville inte för inge kul att va där de e mycket folk.. va rätt mycket folk, men mötte inte direkt nån man kände så det var ju bra :) har även ringt jobbet nu och de sa att jag skulle vila upp mig.. :) så de ska jag göra, men nu ska jag ner en sväng till evelina för e så tråkigt här..:(

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0