LINDA

God morgon alla!

Idag så var det 5 år sedan jag var i bulgarien och då firade vi pappa på sin 50-års dag! Han fyller nämligen år idag! Även samma dag när vi var i Bulgarien så föddes lille Alfons som är min systerson. Han fyller 5 år idag. Året innan föddes Isac som fyller 6 år idag. Så både min pappa, Alfons och Isac fyller år idag och sen är det min namnsdag också :). Så jag säger Grattis till er tre och till alla Lindor. Har fått en tröja av mamma idag som namnsdagspresent :)
Står i min tidning så här om namnet Linda: Har tyskt ursprung och är en kortform för namn som Belinda, Rosalinda och Theolinda. Tyska ordet "lind" har betydelsen "mjuk"  eller "späd". Det finns ca 50 900 som heter Linda.

Jag hjälpte pappa nu på morgonen att hissa flaggan, för jag såg att han hade inte hissat den än, så då gick jag ut för att hissa, men pappa kom och hjälpte mig för, de är så svårt med min hals att titta upp å så..

Natten har varit okey, hade svårt att somna. Hörde hur mamma somnade rätt snabbt och sov djupt. Men när jag skickade ett sms sen och svarade andra gången, så måste jag ha somnat efter de, för jag vaknade halv sju i morse med mobilen i sängen och ett nytt meddelande. Vaknade rätt många gånger inatt och har hostat och haft svårt att svälja. Har som en jätte klump i halsen, lite obehagligt. Är även lika svullen idag med.. Men jag ska försöka ha en bra midsommar i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0