igår- panikens morgon..

ja, igår så hände en liten sak på morgonen. jag vaknar eller ställer klockan för att gå upp och böa plugga i tid, när vi nu har så mycket att göra i veckan. jag går alltså upp klockan 08:00. går och sätter på min dator, går till badrummet för att tvätt av mig och sånt. när jag kommer tillbaka till datorn, så var det något FEL på den. Kom inte in på något sätt, jag försökte flera flera flera olika sätt och många gånger. denn hade vekligen kolappsat. inte ens ett år och jag vart skit irriterad och frustrerad. hade ju dokument som jag hade börjat skriva till alla seminium som vi ska ha i veckan. två av fem var halvgjorda och en var nästan klar. va ju inte bara de som jag tänkte på om allt hade försvunnit utan litteraturen som vi skulle läsa till veckan också.. så min morgon var bara blää och helvete. ville verkligen inte börja om med att läsa om de jag hade skrivit för att skriva det igen, så mycket litteratur och sidor som vi har så vill man verkligen inte de! jag tog mitt pick och pack och drog in till stan, så mike kunde föröksa fixa det, om de skulle funka.

jag var berädd på att åka snabbt iväg för att köpa en ny dator. för mammas går inte att skriva på så seg som den är, hon behöver verkligen köpa en ny! det gick inte så jätte bra i början när mike försökte fixa, samma rutor och skit som kom fram för mig. han försökte lite olika alternativ, men till slut så fik han igång den, men då var ju inte allt kvar utan då fick man ställa in datorn, som när man köpte den. inget fanns kvar, men jag hade ju en dator iaf. mike försökte leta reda på mina gamla mappar för de skulle finnas där någonstans enligt honom. efter ett tag så hittade han mina gamla saker så det var jätte bra och jag vart glad och lättad. så jag behövde inte skriva om det jag hade gjort, så de var väldigt tur, men dagen gick åt ändå, så vart inte så mycket pluggande som jag hade räknat med. men lite gjort iaf. ska försöka läsa ca 200-250 sidor på datorn nu, en litteratur som man kunde hämta som pdf-fil. det blir jobbigt, för de är så många sidor.. hoppas de blir intressant bara. det är om genus.

en del programförsvann på min dator, ex msn å några till. men bara glad att jag kommer åt mina skolgrejer nu. bilderna är kvar också :)

kollade på två filmer igår till skolan; Billy Elliot och Sandor/Ida. man hade de två och välja på och Ett öga rött, jag valde både Billy och sandor/ida, skulle bara ha en men ifall att vet inte vilken man kan prata bäst om.

ha de bra
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0