julen

ojdå har inte blivit skrivande här sen självaste julafton. har inte hänt så jätte mycket egentligen, men jag hann ju med två utedagar då det var juldagen och annandagen. hade kul båda dagarna. sen har jag även hunnit jobba tre dagar, så var väldigt slut efter helgens partaj plus jobbande så i måndags var jag typ död. hade en jätte stressig dag på jobbet också. hade inte jag ätit den lilla pausen som jag fick på en kvart typ vid halv ett så skulle inte jag ha fått äta förens halv sju på kvällen när kunderna hade gått. va in folk hela tiden, och så var jag själv så klart så då vart det ännu mer panik, men sen kom johan när det var tre timmar kvar så det under lättade lite, men vi hade att göra hela tiden.

idag så åkte jag och mike in till stan för att köpa mig en ny mobil. hittade en och fanns en kvar i butiken men sen så var det en som skulle ha den som hade beställt och leveransen på resten av samma sort var försenad på leveransen, så jag får nog ta och hämta den nästa vecka hoppas jag på. då kan ni få se hur den ser ut. mike köpe en mobil istället, en htc. rätt snygg och verkar funka helt okej. efter det drog vi vidare till hälla till elgiganten för att kolla på extra hårddisk till datorn, men en sån vart det inte. utan det blev en vattenkokare, brödrost, kaffebryggare, en rengörningsgrej till displayer och en datorväska eller ett omslag inte som en stor väska, men den går inte att använda för min dator var en cm för stor typ, så den köpte man helt i onödan för 330 spänn. någon som har exakt 15 tumms dator så kan ni få köpa den av mig. den är svart och ett snyggt fodral.

har glömt att skriva lite om självaste julafton vad man fick och gjorde. jag var med hela tjocka familjen kan man säga. först var jag iväg med mike och var lite med hans familj på julfrukost. sen vidare hem till mig å på vägen plockade vi upp mormor min. när vi kom hem så kom min ena halvsyster med familj. min helsyster med familj och petra med familj. lite senare på dgaen typ två innan tomten skulle komma så kom min andra syster med familj. närmare halv tre så kom jultomten och alla fick lite paket iaf.. barnen fick fler och vi vuxna får ett av tomten sen får man retsen på kvällen. efter det var det att se på herr anka. stunden efter det var det mingel med julgodis kan man säga med massa prat innan julbordet för kvällen när det var två av mina systrar med familjer kvar och vi och mormor. vi åt gott och drack. efter der hade vi julklappsutdelning och alla sitter med sina högar i stort sett. sen öppnar vi så man även får se vad de andra får. det är i stort sett min julafton, vart lite parti kortspel på kvällen som vi brukar ha och dagen efter :) det hör julen till i vår familj.

de som jag fick var, massa pengar, presentkort på gina och ikea, biocheckar, underkläder, kläder, morgonrock, en miniplattång, prison break hela säsongen 1, elvisp, snapsglas i min intermezzo serie, en extra kopp med fat till min fin servis i sundborn, och alla bestick till min fin servis som heter ullrika: anders petter. fick tolv av alla i både smörgåsbestick och huvudrätt och sen uppläggningsbesticken, sen fick jag massa choklad. tror det var i stort sett det jag fick kommer inte ihåg det sista iså fall har ju plockat undan allt förra veckan förutom besticken som jag tog en bild på. mike fick en hel del han med, tror han blev gladast för mixern, boken och klockan :) men det andra var ju bra det med ;P
  
här är besticken som jag fick.
skit bra tycker jag för nu har jag allt där :)

 
fick snapsglas och sen koppen :)
bara en del snapsglas kvar, ölglas om jag ska ha dom även med wiskey osäker på om jag ska ha de i den serien men drinkglasen ska jag iaf ha sen. för båda vitvin och röttvin har jag och vattenglasen. har hela matservisen också med för och varmrätt delarna plus uppläggning. så den serien är nog  helt klar :)

förövrigt är det snart ett nytt år. hoppas det året blir bra och inte har så mycket motgångar och mer gladare dagar, för största delen av den här dagen sen man kom hem har inte varit lika uppåt som det brukar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0