maria-dagen!

idag har jag och många andra namnsdag :) så grattis till er andra ;). har fått present av båda mamma, pappa och erica och rickard. fick lite extra av mamma, eftersom jag ska vara hus och djurvakt en hel vecka snart.. av mamma fick jag en stickad tjock tröja som var trekvartsärmad, en t-shirt, en tunikaklänning med polohals typ.. två bäddsett till min nya säng. jätte fint mönster har kollat på de tidigare. och av erica och rickard fick jag då nya lakan till de där bäddsettet. :P så jag är glad :d.

har bland annat vara nära döden upplevelse idag!. pappa och rickard skulle fälla ett stort träd på våran tomt. jag skulle hjälpa till sen, när pappa skulle såga det sista medan rickard skulle köra traktorn. jag skulle nämligen göra rörelser vidare till rickard för han såg inte min pappa bakom  några andra buskar utan jag fick se genom pappa och vidare till rickard. jag och mike står där jätte bra. mike står lite lngre bak än mig. vi har trädet framför oss så skulle det falla skulle de kunna komma på oss om man fortfarande stod kvar där.. Iaf så gjorde pappa aldrig några rörelser hur jag skulle göra till rickard.rickard såg inte ens mig och och trädet bara faller rakt ner helt plötsligt. jag ser det där stora stora trädet faller mot oss. jag bara springer och mike står kvar. känndes som att jag skulle få trädet på mig även när jag sprang bort bara stod och spännde mig. hörde värsta smällen och det brakade massa grenar hit och dit. hade jag stått kvar så hade jag haft en del grenar på mig och fått säkert massa pinnar i mina ögon eller nått. mike som stod kvar klarade sig precis.. han bara vände sig om, men såg att att inte skulle få något på sig men det typ stänkte pinnar till honom, men han fick nog inget på sig, som tur var. så gick det till när vi skulle ta ner ett träd. man kunde bara ta åt ett håll också för annars hade vägen blivit blockerad med ett stort träd och ingen bil skulle kunna köra..

jag har även kollat lite på film. monster inc på disneykanalen och sen var det någon annan film på någon annan kanal men jag va så trött att jag somnade typ en timme. den här dagen har gått väldigt fort, fast har ändå inte gjort något så den borde inte ha gått alls så här snabbt som den har gjort.

ikväll ska vi på singstar fest:) hoppas det blir kul :P

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0