tisdag

titta vad fint jag har bäddat på jobbet. nytt överkast med kuddar i samma serie. ser inte bäddsetet så bra ifrån den här bilden men den är verkligen jätte fin. ser lite gamaldags ut med vit brodyr :)


igår var jag ju ledig och skulle städa mormors lånelägenhet för att hon skulle få flytta hem men när jag ringer mamma kvart i tio på morgonen får jag veta att min mormor låg på intensiven. hon hade ramlat när hon var inne på toa på kvällen i lördags. hon är helt blå i ansiktet och en bit av armen. så stolt över henne att hon klarade sig att ta sig till telefonen, som är i sovrummet. va en bit för henne att sa sig dit, igenom en hall, och vardagsrummet. hon hasade sig på rumpan och kröp typ. hade hon tagit telefonen i köket hade hon inte nått upp för att kunna ringa. hon kom inte upp själv utan bara låg i fosterställning typ. iaf tur att hon kunde ringa för annars hade hon legat där tills på morgonen när flyttfirman skulle komma. hon ringde bland annat hem där ingen svarade, ringde till min älsta syster där de inte heller svarade utan hon märkte när hon kom hem att mormor hade rint vid halv elva, rätt ovanligt för att vara mormor på den tiden när hon brukar sova. så syster ringer mormor och hör hur hon låter och kravlar sig. hon får reda på att hon låg på golvet så syster och tobbe körde direkt dit för att hjälpa henne, medan mamma och pappa var på väg in. hon skulle absolut till sjukhuset men inte ha någon ambulans.. hon skojade väldigt mycket samtidigt, som hon låg på golvet och var lite virrig. hon har iaf humor sin kvar :) men nu mår mormor bra efter omständigheterna, lite virrig fortfarande men det beror nog mkt på flytten. hon har kommit hem och bor i sin lägenhet, som är lite nyrenoverad. det visade inget på hjärnröntgen ifall om hon hade fått en blödning eller hjälrnskakning så det var skönt. ska försöka hälsa på henne snart igen och ta med några muffins, som jag bakade igår. annars hann jag inte göra så mkt igår, bara städa och plocka upp massa saker. fick lunch vid tre halv fyra hos veronica, där vi beställde hem från ricos.

nu ska jag ta och läsa lite i min bok :)

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0