hela helgen lång

Nu var det ett tag sen här... även ett tag sen man la ut någon bild märkte jag.. bara text och text.. ska klämma in nått nu snart tänkte jag.. :P

för övrigt så har jag sommarlov nu. Men ska jobba hela sommaren så får se hur många dagar man blir ledig så man kan göra nått skoj.. hade tenta i torsdags, vet inte alls hur den gick. får svar redan nu i veckan. tis eller onsdag som vi får veta. tror jag kuggar. vill inte göra om de där provet speciellt inte på sommaren. var även till farmor och gösta i torsdags efter jag kom hem. hade ju varit på stan innan och shoppat lite. vart inte direkt någe kläder. vart ett par klckskor, solbrillor, en klänning, ett bikinisett och två bekiniöverdelar. köpte även en sån där sak som man plastar in grejer med ;P vet inte vad det heter.. köpte även födelsedagspresent till min far :) kommer inte ihåg om det vart någe mer. mike köpte ett par skor.. kom hem vid halv sex eller lite senare. kvar lite kaos i uppsala då nämligen. vart ju strömlöst i hela uppsala. vi hade precis varit på systemet och skulle till bussen men fick änta i 25 så vi gick runt i affärer tänkte vi bara kolla läget iden byggnaden. när vi är inne på pressbyrån blir allt svart och börjar tjuta. skit mörk i den butiken. men så gick vi ut för att gå längre in i byggnaden eller vad man ska säga.. mörkt överallt. ingen kassa gick att öppna. fick klippa i mörkret, systemet skickade ut sina kunder.. inget funkade ju så någon kunde ju ha tagit med sig saker ut utan att betala. iaf, så satte vi oss ned, men vi fick inte sitta så länge förens vakter motade ut oss alla i regnet.. inte alls kul. så då gick vi till bussen. inga trafiklysen funkade heller lite kö och trafikkaos. sen vare två ambulanser som skulle komma fram också med blåljus och sirener..  så var torsdagen.

i fredags jobbade jag i uppsala, åkte hem och skulle fixa mig för jag och hannah skulle ut. vi satt hemma hos henne med mike och pratade och spelade lite spel, men var rätt trötta så vi åkte och hyrde film och hämtade jerka på samma gång då :) kollade på i taket så lyser stjärnorna. det var en bra film. tycker jag iaf. trodde inte den skulle vara så bra. :) när vi åkte hem sen och körde tillbaka jerka hem så såg vi en skåpbil som stod mitt på vägen och folk utanför som misshandlade en kille tror jag det var. ser även en från dansen kommande gåendes själv på dne gatan lite längre bak. så jag och mike ringde polisen.. jag hoppas verkligen de åkte dit, de verkade inte så engagerade på telefonen. de sa typ ah men vi ska väl åka dit då. inga frågor eller nått alls!. tänk om det hände nått allvarligt med den personen och polisen inte ens åker dit.. :S

i lördags så jobbade jag också i uppsala. slutade tre då, men skulle på inflyttningsmiddag vid fem så det var snabba puckar till att duscha byta om och sminka och fixa håret. men jag hann. rätt nöjd med det faktiskt. :) efter det skulle vi dra ner på stadsfesten. mike var inte så sugen under kvällen men jag vill ut men var även skit trött.. vi fick skjuts av min syster iaf och hämtade jerka för att åka ner till joar men då åker vi istället till crille och är där en liten stund. hann dricka en cube sen skulle vi dra. då var klockan lite över tolv. men då regnade det ju och blev väldigt omotiverad till att gå ner till joar i regn . vi var ju även trötta så jag och mike vi gick hem vi :) när vi kom hem så kollade vi på lost. gjorde det även i morse.. så spännande, och sorligt. rann tårar från ögonen på mig.. :P jag är som jag är.. :)

idag så har vi hjälpt till här hemma med fåren. vägt alla lammungar jag stod på vågen med dom i famnen.. lite små seg i min rygg nu. plus att jag har städat hela mitt rum stor städat. tvättat fönster utsidan, imellan och insidan, torkat damm överallt, damsuggit, moppat golv, satt upp nya gardiner och lagt på rena mattor. :) nu är det lite finare. å lite mer sommrigt. det tog en stund också. blir även städ i morgon storstäd av badrummet här uppe från golv till tak. kommer ta typ tre timmar osm sist. ska även till jobbet och lära mig lite till data om alla returer och sånt där så jag är lite mer säker. börjar ju på chema nu på fredag och har några dagar innan som jag ska jobba.. lite nervöst faktiskt...

 
syrener, vet inte hundra på hur det stavas men :P
 
tycker dem är fina iaf :)

 
kycklingar som mamma hämtade förra veckan.
jätte söta när de är så. börjar växa nu
då blir de inte lika söta dock.. :P
puss

Kommentarer
Postat av: Anna

Hur vet man hur en tenta går, egentligen? Jag längtar tills vi får våran med, för jag är säker på att inte ha rest.. lite konstigt egentligen för det kan man ju inte vara.. Linditae; ha en toppen sommar!

2009-06-08 @ 17:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0