har varit nere i diket en sväng med bilen idag :/

haha ja så kan det gå... va nämligen så här. efter i fredags när jag va i västerås och skulle in till hannah började min abs bromslampan lysa.. har testat bromsa hårt efter de men de tar inte emot som det ska riktigt, eller som det brukar.. men det går ju så klart bromsa som tur är. i alla fall efter skolan så var det ju snöigt och massa snö och de snöade.. vet nog alla om här i uppland.. men när jag började närma mig hemmåt så tänkte jag vid en korsning att nu måste jag ju ta det lugnt här. (har slirat där förut vid liknande väder). jag körde väldigt sakta och svängde i tid, men tydligen så hjälpte inte det.. jag bromsade och bromsade den lilla hastigheten som jag hade, men gled ner i diket med nosen på bilen eller framhjulen.. var inte ett djupt tike, men den där orangapinnen som har reflex på sig körde jag över iaf och framhjulet var nere i en driva typ. tänkte först att man kan  baka upp, men de blir ju så halt och hjulet spinner ju bara då, så man nästan fastnar ännu mer. men som tur var så var det två bilar som stod stilla. de hjälpte mig att putta på lite medan jag bakade. så de va verkligen jätte snällt :) väldigt glad och tacksam över det.! annars hade jag kanske suttir kvar där ett tag om det inte hade gått själv med backandet utan någon puttning.

jag kom upp slutligen och åkte vidare.. längre in på den där dumma smala vägen så får jag möte så klart. stannar typ bilen för att inte åka ner igen, men vet ni vad,? jag gör det ändå.. eller inte lika mycket den här gången men fastnade nästan. va så att när bilen hade passerat så skulle jag köra frammåt och vred ratten lite utåt för jag skulle köra ut, men jag glider inåt mot diket. stannar till för att testa igen genom att tänka lite först om det fanns flera lösningar men provade iaf.. men gled mer å mer kännde jag.. så jag började baka lite.. det gick ju lite bättre så jag stannade efter en pytte liten bit för att börja köra framåt igen och glider då igen mot diket.. så jag bakar rätt mycket sen. det var vitt överallt och man såg inte riktigt hur det sågut bakom när man bakade, men kom upp iaf helt med bilen så jag kunde köra vidare. då klarade jag mig själv :) det var jätte halt ute men tror att om jag hade känt av abs bromsen så tror jag inte att de hade hänt lika mycket, som det nu gjorde.. har varit nära därförut på precis de ställena men alltid litat på abs bromsen och vet hur det ska bli, men så vart det inte. men jag är iaf glad för att det inte var ett djupare dike, eller att jag, någon annan eller min bil kom till skada.. tur att hastigheten inte alls var hög båda gångerna. annars hade det inte gått lika bra.. höll ju på att stanna sista gången så då stod man ju nästan still och inte hade någon fart.. första gången hade man ju lite mer fart men inte lika trångt. va ju även en korsning så då kör man ju inte så fort heller, speciellt inte i de här väglaget med massa snöööö.

vill verkligen att den här dumma snön ska bort nu!!!! och då menar jag nu!!! trodde våren var på väg, men icke sa nicke.. skit tråkigt! mike ringde också efter att han hade åkt samma väg, men han hade inte kört ner men de va halt där och han va tydligen nära han med..

har för övrigt när jag kommit hem lagat mat. vart bacon och stuvade makaroner. har aldrig ätit så goda stuvade makaroner.. lovar vart så jäkla gott och första gången med de receptet.. värsta nöjd och stolt över mig själv att det vart så bra :) ska göra det i morgon med bara för det :)

just nu kollar jag på 2 1/2 män.. så roligt :) har ju även färdis här uppe nu också. han har kommit hem :) vill att han ska sova i min säng inatt för mike ska inte sova här så det kommer bli ensamt alldeles själv här hemma. :(
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0