helgen!

igår började dagen med att åka till uppsala för att jobba. klockan tre när vi slutade så åkte vi till plantagen för att köpa en blomma till johan. därefter bar det av till enköping för att gå på kick-off. vi åkte till motorbanan.. för att köra gokart. först var det sju varv för att se vem som kom först sist och så. efter den ställningen skulle man ställa upp sig inför loppet på tio varv där alla startar samtidigt. gjorde inte de till de "sjuvarven"sen gjorde vi om reglerna så den som kom först skulle få vara sist och den som kom sista vara längst fram för att få mer spänning ch lite mer jämt. johan vart längst bak jag och maria var näst sist bredvid varandra och framför oss hade vi danne och lena. kom antingen tvåa eller tre på första rundan, men då snurrade jag runt tre gånger också.. :P skit kul.. men iaf inför stora loppet så startade vi samtidigt.. jag drog emellan lena och danne så jag tog ledningen. hade den rätt länge iaf en del varv, sen kom johan om mig.. men kom bara två sekunder efter honom i mål inte riktigt två sekunder heller.. men jag kom TVÅA :D och fick en silver medalj.. inte illa tycker jag :) hade skit kul :P efter gokart åkte vi hem till joahn och spelade lite kubb. tre omgångar spelade vi och det var pallmedlemarna mot förlorarna. vi var tre i varje lag, mitt lag var jag, johan och lena och vi VANN alla tre gånger.. byte sida varje gång så vi fick solen i ögonen två gånger också.. vart en bra dag de.

efter kubbet så satt vi på deras veranda igen och drack och små pratade.. vi började äta vid typ 8 på kvällen.. och det var jätte gott :) efterrätten var jätte god den med. var en annorlunda rabarberpaj mot vad jag har ätit innan, mycket sötare och godare. :) sen drack vi mera och pratade.

efter kick-offen åte jag hem till min granne som fyllde år förra månaden. kom dit typ halv tolv så var där lite drygt 1,5 timme. det var trevligt det med :)

idag så har jag hämtat min mormor istan och skjutsat hem henne nu på sen eftermiddagen. har ätit och fikat här hemma. har även försökt sitta ute, men solen går i moln hela tiden och är kallt. så jag hjälpte mike att plugga lite.. rätt knepiga mattetal men roligt var det :)

nu ska jag äta mat.. ha det bra!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0