fars dag!

Idag har det varit min städdag, på farsdag. skulle egentligen ha städat igår hade jag planerat, men var tvungen att åka och jobba i uppsala. så det vart idag istället. så det jag har hunnit med var att tvätta alla fönster på övervåningen. både insidan, utsidan och i mellan. sen damsög jag hela övervåningen och storstädade mitt rum. har dammat med våt trasa allt i mitt rum, allt i skåpen och alla tavlor. sen damsugit och moppat golvet, bytit lakan å sånt i sängen damsög till och med där lite och skakade alla kuddar täcken ute. det är väl det jag har gjort idag, medan mike och pappa böt däck på fyra bilar. så här blev det med de nya gardinerna mamma har fixat. skulle ha skrivit mycket tidigare i veckan, men jag har glömt. har ju varit på praktik hela veckan, bara sex veckor kvar nu. kommer gå fort tror jag för den här veckan gick väldigt snabbt. känns som att jag inte kommer hinna med allt som ska göras. känns redan nu att jag ligger efter har inte gjort nått alls, det enda är studieplanen som "typ är klar". vet inte alls vad jag ska göra för lektioner heller när vi ska få besök och bli medömda. får fundera vidare på det. vet inte vad jag ska hitta på, på de andra uppgifterna heller. i onsdags var jag och mike och tog svininfluensasprutan. vi kom dit kvart över fem. men då var det redan lååång kö ute. så vi ställde oss där. några som kom ut och var klara pratade med några i kön som stod framför oss, sa att de hade stått 1,5 timme i kö tills de fick sprutan, så då tänkte vi jaha det får väl vi med då. vi stod ute i 1 timme och 15 minuter och FRÖS! hade ingen kännsel i mina fötter, fryser jämt om dem. sen när vi kom inomhus fick vi vänta i 45 min så det avrt totalt 2 timmars väntetid för en liten spruta. men fy vad jag har haft ont i armen efter den. inte äns kunnat lyft armen typ och inte föra armen bakåt mot ryggen. men nu börjar det släppa. värst i torsdags och fredags och inte tal om natten mellan onsdagen och torsdagen. vaknade fyra helv fem och kunde inte ens röra armen, så då knallade jag upp och tog alvedon. å det hjälpte en liten stund. sen var det ju bara att gå upp efter en timme igen. nej nu ska jag ta och packa lite kläder och sånt som jag ska ha i veckan. får gå upp ännu tidigare i morgon när jag ska åka hemifrån. men det får gå :). hoppas att jag får sova inatt iaf, förra söndagen sov jag typ en timme för att jag inte kunde sova. så då var man trött sen efter praktiken. nu blir det tv :) puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0