tenta resultat

det är redan onsdag och jag fattar inte hur fort ska allt gå egenligen. tycker att det känns som måndag idag. har ju snart praktik och är super nervös. jag kommer svimma på bussen, när jag ska dit eller nått. kommer ha spagettiben när jag går in i skolan. usch vill inte riktigt ännu, är inte redo för sju veckor. fick reda på en av lärarna idag, som ska komma och bedömma mig på en lektion också det var en från språkdelen som jag vet. mattedelen vet jag inte vem som kommer och kollar än.. undrar vem det kan vara, som får den äran att åka till västerås och se min lektion :):P för övrigt idag så hade vi info om praktiken lite uppgifter och så. I pausen så gick typ alla upp och skulle hämta ut tentorna. jag klarade språkstentan och lektionsplaneringen, MEN först trodde jag att jag inte hade klarat eftersom jag ser ett U vilket betyder att det är underkänt. jag ser poängen och tar inte upp tentan utan bara lektionsplaneringen för att vi skulle börja med lektionen igen. men sen funderade jag mer å mer att det kan inte stämma, för de tre inlämningsuppgifterna kunde man få 15 poäng sammanlagt på och jag fick 13. 9 var godkänt för de tre. då räknade jag bort 13 från sammanlagda poängsumman för hela den delkursen och då var det ju 35,5 poäng kvar och g-gränsen på tentan var 24. så jag och frida diskuterade och och tyckte att det var konstigt.. sen efter lektionen gick vi till bussen och då tog jag upp min tenta för att se poängen och så vidare på den. ja då räknade jag ju ihop det till 35,5 å alla var över 8 poäng på varje del av tio möjliga poäng. så då hade jag ju klarat tentan. sen tittade jag igen där det stod U och vad resten var, då var det ju lektionsplaneringen som var en rest, men jag fick 5 poäng av 5. skit konstigt men då konstaterade jag och frida att de hade gjort fel. så när jag kom hem ringde jag läraren, som är huvudläraren i den delkursen och hon kollade genom en ecxelfil vad det står där. då står det u. men sen när jag säger att hon har skrivit att planeringen var bra och följde en röd tråd och med 5 poäng. då litade hon på mig och ändrade eftersom då måste det ha blivit någe fel. jag kan ju även bevisa det genom att visa tentan, men det behövdes tydligen inte. hon sa även att jag hade förövrigt så höga poäng, som är vg-nivån, så att det måste ha blivit något fel. hade tydligen varit några innan mig också som hade ringt. en bland annat hade inte ens fått en del av tentan rättad. hur dumt är inte det, när de ska vara klara och allt. lite besviken blir man när det krånglar så mycket. är lättad över att de bara hade gjort ett litet fel på min och inte något större. väldigt glad och överraskad att jag klarade tentan. en av frågorna hade jag ju inte ens pluggat på. så nu är jag glad, för den delkursen är klar. kanske kan hoppas på auo2 till våren. men måste klara matten och hela praktiken först... längtar tills kl 8 då blir det bonde söker fru, sen prison break :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0