Idag börjar skolan!

Har nyligen gått upp för att ta det lugnt innan man ska åka till skolan. Bara ett år kvar sen är man utbildad som lärare. den här terminen läser jag samhällsorientering för de yngre åren. Då vi kommer ha geografi, historia, religion och samhällskunskap, vilket innebär att det även kommer bli fyra tentor. Jag är mest nervös och orolig inför den första kursen som är geografi, ska nämligen läsa en bok på över 500 sidor som är på engelska. Tänk massa svåra grejer inom geografi som man knappt fattar på svenska och de ska man nu förstå på engelska.. Men jag hoppas att det blir roligt iaf, blir lättare då och sen har jag Frida med mig som ska läsa samma och då blir det roligare och kan hjälpas åt mer :)

Väldigt skönt att allt i lägenheten är klart nu när skolan börjar. ska bara in en tvättmaskin, så får se när den kommer in på plats... har storrensat bland kläder och hängt in och lagt undan i stora säckar de som man inte använder, så att det inte ska bli så rörigt i garderoben.

Ha en bra dag!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0