4:e Oktober

Just nu sitter jag vid tv:n men tittar inte på något tv-program för Mike och Marcus håller på att spela Fifa.. Skit tråkigt för mig!!! Men kl 8 ska jag ha tv:n :) I fredags började vi ny delkurs, som är historia. Hoppas den blir rolig och inte är något historiskt som är tråkigt.. Vi börjar på 800-talet till ca 1850-talet, så får se vilket som blir mer och mindre intressant. Vi ska bland annat göra en berättande övning. Ska berätta en historisk händelse, som man ska kunna berätta i grundskolan. Vi ska stå och berätta för de andra i klassen i ca 5-10 minuter och försöka tänka på en del smarta grejer så att lyssnarna blir intresserade och sånt. Har inte riktigt bestämt mig vad jag ska berätta om, men jag har en aning. Det är ju ett tag kvar, så har ju lite tid att fundera lite.

när jag var hemma för någon vecka sen bad min mamma att ta ner mina priser från dansen som har stått och samlat damm på mina garderober. Trodde de skulle få stå kvar där men icke sa nicke. De har hamnat i kartoner nu istället och står på skrubben hemma. Var lite kul att kolla igenom några av dem, har ju några som är lite favoriter och som man minns mer än vissa andra.



Dessa är mina favoriter och som jag minns allra bäst.
Har till och med en maskott och ett tidningsutklipp,
från när vi vann i dubbelbuggen, på en av bucklorna.



I helgen så har jag jobbat både lördag och söndag. På fredags kvällen hade jag och Hannah en liten mysig kväll för oss själva, med massa godis, chips och morötter med dip till film och tv-tittande :) På lördags kvällen var vi på förfest hemma hos Hannah innan vi drog ner till Oktoberfesten, där det var väldigt mycket folk. Igår kväll blev det bara en slapp kväll för var så trött och seg, så då blev det tv i stort sett.

Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0