I morgon gäller det.

Har Historiskt berättande i morgon på schemat. Ska stå inför 10 personer och berätta en historisk händelse rakt av, utan papper framför sig eller anteckningar, alltså bara ur huvudet. Får se hur det går... :/ har testat några gånger att berätta tyst i huvudet, känns konstigt att berätta högt för sig själv så det blir alltid tyst. Men nu ikväll skulle jag försöka att berätta högt hela tiden och jag kom av mig hela tiden, kan ju typ berättelsen men inte när jag ska rabbla det hägt, blir bara massa ord som: ööööh, och, åååhh.. typ. Varför ska det då gå så dåligt när man pratar högt när man kan det rätt bra tyst berättande i huvudet..? det där med inlevelse funkar inte heller då.. men men får gå som det går. alla är nog nervösa och jag har ju iaf försökt. just ja min berättelse kommer att vara om drottning Kristina.

Ska nu ikväll, snart när mike har tränat klart, åka tillbaka till stan för att bo där. Har bott här på landet sedan i torsdags. Mamma och pappa har varit i London, så vi har varit hus och djurvakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0