Min käft!

JAG HAR SKIT ONT I MIN KÄFT! kan knappt svälja, gapa eller tugga. Har nämligen ont i tandköttet vid min ena visdomstand. Har liksom svullnat upp och det är bara jobbigt, kan inte ens svälja mitt saliv eller vatten normalt.. Har inte haft problem med detta på jätte länge. Typ över ett halvår. Har haft så här massa gånger förut på båda nedre sidorna fast olika veckor. Kan typ vara inflammerad svullen i tre veckor på ena sidan och sen när det har lagt sig och inte har haft ont på typ 5 dagar, då börjar det på nästa sida, sen åter till första sidan och så håller det på så där. Eller gjorde. Jag hoppas inte på det igen, för det har varit vääldigt skönt att slippa det över ett halvår.

Det konstiga är att jag har inte ett jäkla dugg ont i tanden utan det är köttet runt om som är så irriterande, svullet och ömande.. :S Vågar och vill inte heller ta bort dom, för själva tanden är det ju ingen fara med..:S Men får väl vara glad att det är bara nere som det gör ont. Har aldrig blivit så på övre käken, peppar peppar. Jag har ju alla 4 visdomständerna framme. Inte alla som får visdomständer heller eller så får man bara någon men jag måste så klart ha alla fyra :S

Men jag har ju aldrig haft problem med tänder förut så jag måste väl få något problem i käften. Har aldrig haft hål så har varken borrat eller lagat någon tand. Har inte haft tandställning heller. Det ingrepp som jag har gjort i min mun var att jag har skurit fram en tand när jag gick i trean. Men det var inte så farligt, fick ju bedövning :P. Var nämligen så att i första klass åkte jag ner för en rutschkana på mage och slog i hakan så en tand som var lite lös ramlade ut och då trycktes tydligen tanden under upp, så den tanden väntade jag på att komma ner i 2 år. Sen fick min mamma nog och gick till tandläkaren med mig när den aldrig kom ner och tur var väl det. Kanske hade gått tandlös ännu idag annars :)


Kommentarer
Postat av: a

jag har inte heller haft några hål, sen har jag bara tre visdomständer, men usch att behöva ha ont i dem. Hoppas du slipper det flera gånger.

2011-04-03 @ 15:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0