Gårdagen

Jag, mamma och Moa åkte till Västerås igår. Vi var till Erikslund först, där jag köpte gummistövlar, gladiatorskor, jeansleggins, en väska och en skjorta till Mike. Vi åker sen vidare till Elgiganten för mamma ska ha en ny tv till nya sovrummet och 2 st upphängare, som sitter på väggen för att hålla tv:n uppe, eller vad det nu heter. Mamma och försäljaren började gå till datorn och hade precis börjat göra ordern eller vad man ska kalla det för. Då helt plötsligt blir allt svart! Det enda som lös var dataskärmen. Då hade ju hela Elgiganten fått strömlöst, (vi hörde åskan till och med åskan dit in). Men försäljaren hade så gott som lagt på allt och gjort klart när det hände. Sen kommer det en tjej, när ni är klara måste ni alla ut, för vi måste utrymma lokalen. Går inte ens en minut så kommer en kille, ni måste ut nu! order från högre makter eller vad han nu sa. Men då var det precis klart, så Vi gick till kassan med lappen och säljaren kom med alla grejer. Tur som var så funkade kassorna så man kunde betala. Man vet ju inte alls hur länge man skulle få vänta annars, innan de hade fått el igen... När vi var klara där åkte vi till chili. Där köpte jag kuddar, som var hellila, skulle ju egentligen bara lite lila men tror de här blir bra ändå :P

Efter det åkte vi till Ikea och när vi åker i rondellen till Ikea börjar mamma säga fan går ju knappt att styra bilen, sen började den typ hoppa fram, då visste ju mamma att det var punktering. Så vi stod ju till en början lite i vägen, men vi körde in åt sidan på en gräsplätt och så ringde vi bärjaren. Hungriga var vi också. Men på en timme så hade vi väntat och fått hjälp så kl 2 då gick vi in på Ikea och åt det första vi gjorde. Var nog tur att vi fick punktering där och inte på motorvägen i hög hastighet och ösregn, vem vet vad som kunde ha hänt då.
Hittade lite saker på Ikea också. Sen åkte vi förbi mitt jobb för att visa vart de ligger och kolla vilka bussar som går utanför. Sen var det bara stan kvar, så då var vi in på lite affärer där och fikade. På Gina handlade jag ett par byxor, och tre tröjor. Handlade två tröjor där i söndags också så nu får det räcka för mig för ett litet tag:P

kl 18:00 åker vi hem för att åka till stationen för att jag ska kunna köpa busskort, hade på känn att de stängde kl 18:00 vilket de också gjorde, så 7 minuter för sen och jag fick åka hem utan busskort! Kan ju bara fixa det busskortet i Västerås eftersom de gäller bussarna där.. men får väl fixa det efter jobbet nästa vecka. Det var i stort sett hur gårdagen såg ut! Lägger upp bilder sen, mammas dator vill inte just nu :/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0