Västerås

Idag har jag på dan varit till Västerås för att kolla in min praktikplats. Först åkte vi till Elgiganten för att köpa färg och svartapatroner till skrivaren. Därefter svängde vi in till Ikea, där jag hitta lite smått och gott, bla en stor palmväxt med stor kruka och hatthylla, sen blev det även lite småsaker. När vi ändå var i Hälla så gick jag in på Stadium för att köpa en ryggsäck att ha till praktiken. mycket bättre för ryggen när man släpar på block och sånt. När vi var klara där åt vi på Donken.

vi åkte in till city för att köpa busskort till mig som både gäller på stadsbussarna och från Enköping och Västerås. När vi var klara med det så åkte vi mot skolan som jag ska ha min praktikplats på för att kolla vart jag ska hoppa av bussen och hur långt jag skulle gå och så vidare och få se hur skolan såg ut och var den låg. Kommer nog inte bli så svårt att hitta. Men jag är väldigt nervös, kommer inte kunna sova på söndagkväll/natt. Har hamnat i en åk 2:a. Första dagen så ska jag följa med dem och läraren till badhuset för då ska de simma :P

När vi kom hem åkte vi till Maxi för att handla lite mat, sen fick vi komma hem. Då började jag nästan direkt med att baka en paj :) Rabarber och hallonpaj :) hoppas att den kommer bli god. Känns som att det är en lördag idag men det är det ju inte, har ju bara haft ledigt från skolan ändå, vilket är jätte skönt med tre lediga dagar i rak. så i morgon blir det en till lugn dag. för på söndag ska vi ut till mamma för att fira henne, hon fyller nämligen år på måndag. Skulle ta med oss vinterkläder för vi skulle tydligen åka 4-hjuling med massa bobar och pulkor efter antar jag :)
Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0