veckan

Har inte hänt så mycket egentligen understort sett. Jag pluggade till tentan (eller försökte), det var inte kul eller lätt att plugga till den!

I onsdags fick vi här hemma strömlöst, några hade det lite längre och vissa en liten stund. vårt elskåp på gatan hade blivit påkört, troligtvis av plogbilen. Så hela kvarteret som är lägenhetshus blev av med strömmen ett tag. Typ 97 drabbade som hade anmält det, vad jag har hört :) under den här kvällen börjar min sambo här hemma bete sig lite konstigt och börjar bli lite sjuk. På torsdags morgon hade han lite feber, men åkte till skolan för att redovisa ett arbete som han och en pluggkopis gjorde tillsammans, därefter skulle han till en tena, men det gick inte att komma i tid för att redovisningen drog ut så mycket på tiden, så han missade tenta :( (å då var redovisningen kl 1). Min käraste kommer iaf hem och har mer feber på kvällen typ 38,0. Han brukar ligga rätt lågt på typ 36,0. Tiden gick och vi kollade hans temp flera gånger. kl 9 på kvällen så slutar jag plugga till min tenta för att börja göra mig iordning för att hoppa i säng till tiotiden. kl 9 iaf hade han 39,0 :S när jag sen la mig kl 10 för att vara lite pigg och utvilad till tentan, eftersom jag skulle gå upp kvart i fem på morgonen, så då tog vi tempern en sista gång, vilket resulterade i 39,9. Han får alvedon och lägger sig för att sova igen, (han hade i stort sett sovit hela tiden efter att han kom hem från skolan). Nå kl 04:45 ringer min klocka för uppstigning, vilket jag dår ser att Mike inte ligger i sängen utan ligger ute i soffan med tv:n på för att han hade tydligen svårt att sova en del på natten. Vi kollade hans feber då med och det var typ så att alvedonen hade gått ur hans kropp och det visade sig att tempern var 39,1 på morgonen!!! Det är rätt mycket, så han kunde ju inte åka till skolan den dagen heller för att skriva tenta :(, men jag kunde ju det.

Den dagen var den säsmta tentadagen. Fan, jävlaskit, vill klara den här tentan, men kommer fan inte kunna få G. Gick skit dåligt kan man säga. Första delen på tentan gick nog bäst, men andra delen två jävla frågor som jag bara chansade på, som var värda 14 poäng. Hoppas jag har rätt iaf en del på den frågan som jag kände mig lite säker med iaf. Tror nämligen att denna gång kommer bli min första omtenta på 3 år under min utbildning. Har lyckats klara 11 salstentor på första försöket och väntar nu bara på vad den 12:e kan ha resulterat i :S På kvällen som hämtade jag Moa och Evelina så fick de äta med oss här och sen spelade vi lite kinect :)

Igår så jobbade jag och på kvällen var jag barnvakt åt två av mina syskonbarn. Började bli lite orolig vid ett tiden att de hade kört i diket eller nått så jag skickade sms, men det var sällskapet som var med dem, som ville fortsätta och inte ville åka hem. De kom hem kl 2 iaf säkert :) Så jag var hemma halv 3.

Å idag så har jag nyligen stigit upp, ska ta mig ut till mamma och pappa för att hämta en del julklappar, som jag inte fick med mig hem i bilen för den var fullproppad ändå. Har inte varit hemma sedan juldagen. Hoppas på att Astrid ska dit också så man får se henne en liten stund. Annars ska den här dagen bli en stor slappdag, för i morgon börjar nya lursen och den sista kursen Auo 3, med examensarbete och ska skriva en d-uppsats, har inte ens skrivit en b- eller c -uppsats så det lär ju bli en utmaning. Det har varit en c-uppsats förut men de har ändrat till d, som är lite svårare och för att vi ska kunna forska vidare på det sen typ..

Fick veta igår när jag jobbade att min granne ramlade i fredags och bröt sig, så han fick opereras igår. Hoppas det gick bra stackarn :(

Men nu måste jag äta lite frukost för jag börjar bli hungrig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0