ledig dag

Idag åker jag hem till mamma för jag är ledig, ska passa på att sola och bada lite, verkar som att det ska bli lite fint väder iaf :)

i Fredags när jag och Mike bodde hemma hos mamma och pappa, då de var på semester, så släppte jag in Nisse (katten) på kvällen typ halv elva. Han brukar inte mjau för att komma in, men jag hörde det från hallen att han lät konstigt för jag stod och borstade håret. Sen tänkte jag det kanske regnar så det är därför han skriker, så klart han vill komma in! Så jag går till dörren och han mjauar och låter så som han brukar när han myser och verkligen vill ha mat! När han går runt knuten till hallen så tyckte jag att det var som en svart skugga vid hans mun. Jag går och kollar men då har Nisse tagit en Råtta eller sork eller vad det nu var. Undra på att han lät konstigt med den i munnen samtidigt som han skulle mjaua. Han tyckte att han var jätte duktig, vilket han var, men han behövde ju inte bära in den. Jag skriker iaf på Mike men han kommer ju så klart inte, han hör inte när han satt inne i mammas och pappas sovrum och kolla på tv, så jag springer dit  och skriker kom fort!! Han kommer och jag ställer mig ivägen för uppgången till trappen så Nisse inte ska kunna springa upp med den äckliga saken! Han var ju stolt över sin stora råtta och när han hade visat upp den så började ju han leka med den så klart, ännu äckligare...

Jag har ju bestämt mig för att den där skulle ut och det skulle Mike fixa, vilket han försökte. Så jag sprang ut och hämta en stor spade utomhus. När jag kom in igen så skriker Mike han har redan käkat upp huvudet och det bara knakade och knakade.. Men iaf vi öppnar den andra dörren som nu är närmre och Mike fixar upp råttan på spaden ochslänger ut den genom dörren. Nisse efter och ska ju så klart ha den. Jag ville ju att han inte skulle äta nå mer på den, men det ville ju han! Så han efter och ja fortsatta snapra i sig råttan, för sen fick man inte röra den. Men ut kom den iaf, och Nisse fick inte komma in! Ville inte ha in en katt som spyr sen!


Jag hann fånga en bild på Nisse och råttan innan han börja leka och äta på den!
Nisse är duktig må jag säga på att jaga för sin ålder, han e ju trots allt 11 år. Kom ihåg för nått år sen, då kom han in med en liten fågel :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0