Traktor race :)

I helgen har jag varit ledig. I fredags började det med After work på kvällen. Kom hem halv 3 på natten och va en del bakis dagen efter. Åkte på eftermiddagen på lördagen ut till mamma och bakade bullar där till min födelsedag, SKa fira min dag där för en del personer. Får se om de andra två systrarna med familjer också får fira mig där eller här hemma i lägenheten beror på vilken kväll det blir :P

I lördags kväll grillade vi hemma Hos Mickes mamma, där Micke och Polly var hus och hundvakt. Va jätte gott och mysigt och trevligt! Igår så åkte jag hem till mamma också, hon hade namnsdag så jag fick namnsdagstårta. Jag plockade även blåbär igen, så nu har jag lite att äta :D På kvällen igår så var vi iväg på traktor race på kvällen. :) det är rätt roligt och häftigt. Gamla traktorer tävlar i en bana. Visa stegrar sig så de kör på bakhjulen en liten bit. för fort iväg ska man ju!


En bit ifrån, men traktorerna står uppradade och vi har precis parkerat bilen.


Två röda traktorer kör


Lite innan traktorerna har race, väldigt mycket folk :)

  
Lite fler bilder på olika traktorer som körde, klicka så får ni se :)

Höll på att bli en otäck olycka i slutet. När traktorn hade tagit sig i mål och vunnit hela racet över alla andra, så skulle han latja lite med traktorn och han välter. Jag och Rickard vände oss precis om för vi skulle springa upp i skogen för att kissa. Hade varit kissnödig i två timmar men hållt mig, så det skulle inte kunna gå så många minuter innan blåsan skulle spricka. Iaf precis när vi vänder oss om hör man hur alla skriker. vi vänder oss om och ser oj hoppsan där ligger traktorn ner och man ser typ 6 pers bara springer fram för att försöka putta upp traktorn. Alla stod spända får de upp traktor är han skadad, men han kommer framkrypandes sen och gör värsta segerskriket med armarna i luften. Jag såg ju inte rikitgt hur den välte men min syster förklarade att han körde väldigt snabbt typ slalom och sen stälde traktorn sig på bakhjulen och vikar åt sidan. Han hänger halft utanför, men lyckas ta sig in i hytten med hela kroppen innan träktorn vältes ned och låg på marken, Rena rama turen för annars hade han nog inte haft några ben kvar, kanske inte ens livet. Men det gick bra som tur var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0