11/6

Idag har jag jobbat, vilket jag även ska göra i morgon och fram till onsdag.  Just nu är jag hemma hos mamma och pappa och sitter mormorvakt. Hon skrevs ut från sjukhuset redan igår, när hon inte ser helt klart på ena ögat och när hon har dålig balans så hon kan trilla till i vilken sekund som helst. Så mamma tog hem henne hit, för hon kan inte vara i sin lägenhet själv efter att hon ramlat. Mamma och pappa skulle bort ikväll som var bestämt sen en tid tillbaka, så mamma frågade om jag kunde sitta här hemma med mormor under kvällen. Så vi har ätit middag tillsammans och just nu vilar hon sig en liten stund innan vi ska kolla på tv ett tag.

Igår när jag jag var här hemma på landet på dagen så började jag läsa min bok som jag fick av mamma i julklapp. Hinner inte läsa vanliga böcker när man pluggar, för då har man tillräckligt med litteratur ändå att ta sig igenom. Så nu har jag äntligen börjat på den. Efter 20-30 sidor var den bra och kan redan efter så lite sidor reckomendera den. Nu är jag på sidan 70. Boken är Robert Gustavssons bok, Från vagga till deadline :) Han är ju världens bästa komiker :D

Nu ska jag gå ner och kolla om mormor vill gå upp en stund efter en liten vilostund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0