Gårdagen

Igår var jag med mamma på stan och gjorde lite ärenden. Sen åkte vi till sjukhuset för att hälsa på lilla mormor.
Min mormor ramlade i förrgår och landade på ansiktet så hon har fått sytt i pannan, är helt blå i hela ansiktet, ena ögat är svullet så hon inte kan öppna det och ett svullet och blått knä. Men tur hade hon också, eftersom hon inte brött något. Hon hade varit ute och handlat och när hon kom in i källaren för att ställa av rullatorn ramlade hon. Tur som var hörde en farbror en smäll som gick tillbaka för att se vad som lät, (han mötte mormor i dörren) och då låg mormor pladask på golvet och det var massa blod på golvet. Han larmade och två ambulanser kom. En annan granne kom sen för att gå in, hon hade varit på promenad med sin huns och då kännde mormor igen henne och va rätt klar i huvudet, så hon var så snäll och tog hand om hennes köpta varor, som vi hämtade igår sen. Även hon berättade att det hur mycket blod som helst på golvet och hela mormor. Men jag är jätte glad att det gick så pass bra som det gick! Kände knappt igen henne när jag kom till sjukhuset, man såg inte att det var hon. Hoppas hon bättrar på sig lite och kan komma hem snart. :)

På kvällen åkte jag med hannah till Ikea i västerås och handlade lite :) Fick lite saker med mig hem. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0