torsdag

Igår Var jag i Uppsala med Frida och Åsa. Vi åt gott på restaurang typ 2 timmar. Sen gick vi lite på stan och jag hittade lite saker som jag köpte :) Hade en väldigt trevlig dag igår :) Känns konstigt att man inte kommer att möta några vänner i skolan längre och konstigt att inte ens behöva åka till skolan för att plugga, men det ska även bli nice att slippa :) :P för nu är man ju lärare själv och man kommer ju ändå åka till en skola och jobba, men man slipper plugga och får undervisa istället :)

Tänkte att jag skulle visa det jag köpte igår, men det verkar inte gå just nu, någe fel på sidan, eller så e min dator lite lat just nu.. Men får visa sen..

Idag har jag haft en liten städdag här hemma. Jag har även haft en bakdag hos farmor. Åkte dit till halv två och åkte därifrån vid fem. Så det blev ett tag. Vi bakade till hennes 90-års dag som är nästa helg :P Vi bakade bullar och två sorters småkakor. Sen ska jag baka chokladrutor som jag tar med mig. Sen blir det väl tårta och säkert nått mer.. :P

Kan förklara lite kort om förra inlägget. Mamma och pappa ska renovera sitt hus på övervåningen. Där mitt rum befinner sig och ska ändras. Det ska bli gästrum, så när jag sover där så kommer det ändå vara som mitt rum! Det kommer alltid vara mitt rum, eftersom det är det rummet jag har haft i hela mitt liv. Nu bor jag ju inte hemma längre, men det är ändå mitt rum, som blir ett gästrum :P.  Jag är ju rätt ofta hemma hos mamma och pappa på landet och det är också hemma för mig. För där har jag alltid bott och mår bra när jag är där hemma på landet. Speciellt så här på sommaren, när man har en ledig dag, så känner jag mig instängd genom att vara i en lägenhet och inte kunna få gå på gräsmattan hur man vill, så därför åker jag gärna hem dit, vilket jag också kallar som hem. På ett år så händer det ju att jag sover där en del nätter också. Kommer ihåg när jag och Hannah bodde tillsammans 2008, så hade vi en beteckning på hem, som var till lägenheten och hemhem till ens föräldrar. Det tycker jag var skit smart, för där man är uppväxt och har bott hela livet, plus att föräldrarna bor kvar där är för mig ett hem :) Skulle beskriva det här kort men blev lite långt iaf.. :P




Kommentarer
Postat av: Frida

Håller med, där man växte upp och bodde när man var liten kommer alltid att vara "hemma" :)

2011-06-23 @ 21:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0