24:e Maj!

Idag är det vääldigt många som jag känner som fyller år! Bland annat min käraste Morfar skulle fylla år idag. Förutom honom vet jag nog fem till som fyller år idag. En väldigt fin dag att fylla år på tycker jag!

Idag har jag varit ledig, så jag tvättade lite på förmiddagen och handlade mat. Åkte även förbi till minneslunden med 10 röda rosor till morfar. Sen åkte jag hem för att skjutsa Mike till jobbet och jag åkte vidare ut till mamma och pappa för att spendera hela dagen där med Färdis. Mamma skulle vara borta stora delen av dagen, och pappa jobbar så då var jag där hos Färdis. Va ju inge vidare bra väder så tur att jag tog med min dator, för då kunde jag släktforska lite.. Några generationer tillbaka så hade vi tvillingar i släkten, det kunde jag inte tro. Plus att jag har släkt i USA någonstans från farmors sida. Kankse är någon kändis vem vet :P väldigt kul att hålla på och kolla tillbaka vems ens förfäder är och så, men rätt svårt också. De präster som jobbade förr och skrev i kyrkoböckerna var hejdare på att skriva skrivstil, både fint och slarvigt.. så därför lite svårt att se ibland. Men på farmor sida har jag kommit till mitten av 1700-talet typ. Men då har jag inte alla datum och sånt, men de flesta åren har jag iaf när de föddes och dog.

På eftermiddagen när jag var hemma på landet kom Erica och Astrid också. Då fick erica upp ett spår som var lite spännande , men det var troligtvis inte någon till släkten.. När mammsen kom hem så åkte jag, Erica, Astrid och mamma till en trädgårdsmästare och köpte massa blommor. Mamma fick betala mina blommor som jag ska ha på balkongen, för jag hade inga pengar med mig ut, så jag får betala henne sen. Hoppas och tror att blommorna kan bli fina till min balkong, i mina fina blommlådor och sen krukor :) Mamma köpte upp nästan alla blommor känndes det som, med mina blommor kom hon upp över 2600 kr. Men det är en hel del rabatter, krukor och sånt hemma på landet som ska fyllas.

Kom hem för en liten stund sedan, var först till Donken och köpte hamburgare för att svänga förbi Mike på jobbet så han skulle få någon kvällsmat. Han skulle sluta 8 men får jobba över.. Jag var där typ halv nio och då skulle de inte vara klara på ett tag, så får se när jag får hämta honom då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0