Måndag!

Oj en vecka sedan jag skrev. Med andra ord haft fullt upp! På dagarna sitter jag och Frida från 8-17 i stort sett varje dag inomhus, även när det är fint väder ute och pluggar! Vi skriver och skriver, försöker skriva och sen så fastnar vi så klart med något, men vi får ta en sak i taget. Hinna ska vi göra iaf :)

Helgen har jag varit helledig :) skitskönt! Så i fredagskväll började det med en grillkväll hemma hos oss med Micke, Paulina och Marcus. På lördagkvällen blev det grillkväll också, då hos min syster :)
Och inte minst igår blev det också grillat, då var vi hemma hos Issa och Putte och så var det jag, Mike och Marcus. Man kan verkligen inte tröttna på grillat. ätit det i tre dagar i rad och skulle kunna äta det minst tre dagar till i rad! Så gott och man kan ju variera en hel del!

I lördags på dagen eller på morgonkvisten rättare sagt gick jag och Mike upp kvart över fem på morgonen. Han skulle jobba så jag gjorde i ordning frukost till honom sen skjutsade jag honom till jobbet, för jag behövde bilen! MEn när jag kom hem så sov jag ju så klart en stund till lite över nio. Senare på lördagen spenderades mina timmar hemma hos mor och far där även kära mormor var. Sen kom min ena syster med sina tre ungar. Så jag spelade lite tennis med Isac. Fika blev det också, rabarberpaj gott sådär nu på våren när de börja växa. Jag hann även med att rensa en del kläder hemma hos mamma och pappa. nog för att jag flyttade för mer än ett år sen, så hade jag en hel del jeans kvar där. Det var 10 par jeans och ett par svarta brallor. Jag bestämde mig för att beålla fyra jeans å så fick Moa pröva de andra och hon tog med sig alla 6 jeansen och de svarta brallorna med sig hem! Brra att de kommer till användning. Har ju typ massa jeans här hemma också, typ 15 par jeans kanske, så vad skulle jag med 25 par till, nvänder inte ens alla och använder nog inte ens de jag har här hemma i lägenheten heller alla, så kanske borde kolla igenom de med...

Igår på dagen så var jag hos mamma och pappa också. Jag och mamma bestämde oss för att ta ut allt från lekstugan och städade från golv till tak. Diskade och torkade av alla grejer, soppade, damsög, skura golv och tvättade allt. Men nu är den ren och fin, så Astrid och Rasmus kan leka där. Astrid kom också på besök till mamma igår då vi höll på att städa lekstugan så då skulle ju hon så klart hjälpa till. Hon kladdade mest ner de renputsade fönstrerna som mamma hade tvättat. Men hon skulle ju skrubba dem med skitit vatten, så då fick man börja om med fönstrerna :P


Alla jeans som jag hade hemma hos mamma kvar!

 
Dessa tog Moa med sig hem.            Dessa behöll jag själv!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du behöll dom snyggaste enligt mig.

2011-05-10 @ 11:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0