19 oktober

Har för en liten stund sedan duschat i väldigt varmt vatten och det var varmt och skönt. Stod mellan 20-30 minuter :)

2:a onsdagen i rad som en stadsbuss inte kan hålla tiden och jag blir tvungen att ta en halvtimmes senare buss. Slutar kvart över 4 och ska egentligen hinna med kvart i fem bussen men nej, den där bussen nr 19 kommer ju inte! Jag missar buss nr 10 precis, då jag har 50 meter kvar till hållplatsen så kör den förbi mig, den kommer då 16:22. nästa buss som ska vara buss nr 19 ska vara på min hållplats 16:27 och då ska jag vara vid centralen ca 16:35. Bussen efter det nr 17 ska komma 16:34 och tar man den så kommer man precis fram och kliver ur bussen så åker 774 till enköping. Så varje gång jag slutar 16:30 så räknar jag ändå med att åka med 17:15 bussen. Har dock hunnit två gånger med 16:45 bussen vilket var ett under. Men nu när man slutar en halvtimme innan bussen går till Enköping så kommer den ju inte! buss nr 19 kom 16:40 idag och buss nr 17 hann inte ens komma i tid heller den lär ju ha kommit 16:43 typ, alltså 10 min försenad. Buss nr 10 kom precis efter buss nr 19 som var försenad, och egentligen ska nästa buss nr 10 gå efter 17 och 19 och komma kankse 16:42 vilket den nu var i tid, men de andra två bussarna håll tiderna för 17 gubbar!! Detförstörde min dag för jag hade planerat att åka direkt till leklust för att köpa en födelsedagspresent till Rasmus som fyller år nästa vecka! Skulle ju hinna på en halvtimme, emn nu när man e hemma vid 18:00 så går det ju inte och kan varken i morgon eller freag heller då jag slutar 16:30 och kommer hem 18:00! Blev massa surr om bussar och tider nu men jag var tvungen att få ur mig skiten!

Nu ska jag snart kolla på bonde söker fru!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0