6:e oktober

Den här veckan har min kollega som jag arbetar med varit sjuk. har halsfluss och är borta hela veckan, så jag har haft en vikarie. Idag när jag kom till jobbet en halvtimme tidigare, vilket jag också gjorde i tisdag, då min kollega egentligen skulle vara tidig, men jag har börjat halv åtta varje dag nu även i morgon när jag ska börja halv nio egentligen, men det går rätt bra ändå. viktigast är ju barnen! Iaf när jag kom i morse så var det 6 st av oss i personalen som var borta, nästan halva styrkan som var sjuk eller vabbade eller så. så det var lite strul och full fart på morgonen. Så det ska verkligen bli skönt med helg. Har blivit lite sena kvällar också, som igår då var vi ut till mamma och pappa för att fixa internet. Åkte hem sen vid halv åtta och sen fixade Mike en sak här hemma som vi skulle ta med hem till mamma och pappa så då åkte vi ut igen vid halv nio. Vid tio började jag känna nej nu vill jag hem om jag ska upp vid 5 och komma hem och göra sig i ordning, men det slutade med att jag borstade tänderna och tvättade bort sminket hos mamma och pappa, så behövde jag ju bara klä av mig och hoppa i säng sen. var hemma halv elva och kunde inte somna direkt så slocknade kanske vid halv tolv. Var ute hos mamma och pappa i tisdags med och försökte fixa internet, bara strular. Fick igång det sen igår kväll men idag igen så funkade det inte :/

Min systerdotter ligger på akademiska sjukhuset med dropp, stackarn, hon och hennes mage. Att hon jämt ska ha problem plutten, hon har ju redan opererat magen 4-5 gånger. Idag fick hon göra gastroskopi, vilket hon har gjort en del gånger förut. För er som inte vet så är gastroskopi så kommer en förklaring det "är en inspektion av magsäcken, magstrupen eller tolvfingertarmen. Undersökningen görs med video- eller fiberendoskopisk teknik från insidan" Får se hur länge hon blir kvar, kanske får ta och hälsa på henne om hon är kvar över helgen, ringde till henne i tisdags kväll och det lät inte som att det var hon.

Nu ikväll när jag skulle laga mat och ta ut äggkartonegn ur kylen för att kolla hur många ägg det var i det andra äggkartonen så följde ett ägg med locket upp och ramlade ner på golvet vilket resulterade i som på bilden nedan:

Lite klumpigt men var ju inte så mycket mitt fel egentligen. Dumma ägget satt ju fast i locket och följde med av en oluckshändelse!

Nej nu ska jag glutta på tv den sista timmen innan jag ska sova!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så mysigt att läsa din blogg man blir glad. Stackars systerdotter. Styrkekramar. klart du hälsar på henne!

2011-10-07 @ 12:02:03
Postat av: linda

Tack :)

2011-10-07 @ 20:04:34
URL: http://linditae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0