19/9

Har inte haft världens bästa tur med bussen idag och i fredgs. När jag börjar halv åtta på morgonen brukar jag gå kvart i 6 hemifrån. Då brukar jag vara på plats fem i 6 och bussen kommer 3-5 minuter över 6, för den ska vara 06:08 vid station. I fredags var jag ca två minuter försenad när jag gick hemifån. Jag går snabbt för att verkligen så att jag inte ska missa bussen. Men den jäkla bussen var ju 11 minuter för tidig så jag missar den ju. Möter den när jag typ har 20-30 meter kvar till hållplatsen. Den kom 05:57 och är då ca 6-8 minuter för tidig på vid min hållplats. Men jag fick sitta där en halvtimme i kylan och vänta. Men jag hann i tid ändå.

Idag går jag också kvart i 6 hemifrån. Men idag så kommer det ingen buss istället. så jag står och väntar på en buss som är 30 minuter försenad. Nästa buss som skulle komma efter den buss jag behövde ta, skulle komma två minuter efter det att bussen äntligen kom! Inte så kul i spöregnet. Stod ju under tak men jag var jäkligt blöt om jeansen, som inte torkar när man står ute. Men väl på bussen så blev det varmt och skönt. Men jeansen var fortfarande fuktiga när man kom fram till Västerås. Hann till jobbet idag med på pricken.

I helgen så började det med att jag slutade tidigt i fredags. Var på stan i Västerås efter jobbet och köpte en vinterjacka, halsduk, vantar, 2 par skor, en stickadtröja och en varm tröja som jag ska ha på jobbet. Sen åkte jag hem och när jag väl kom hem så gick jag upp en våning för att se Mickes och Pollys lägenhet. Så jag hjälpte dem att måla då på fredagen. Vi åt även pizza sen :)
I lördags jobbade jag i Uppsala, sen var jag upp en sväng till våningen över igen. Sen tog vi det lugnt på kvällen vi 4. Har ju haft sovande besök på soffan två nätter, har varit väldigt trevligt :)
I söndags så åkte vi till Mikes mamma och syster och fira Malisa som fyller 20 år idag. Sen åkte jag hem till mamma för jag skulle hjälpa henne med några bilder. Blev kvar där länge då det strulade och sen hjälpte jag till med lite möbler som jag och pappa bar. Så här ser förvandligen ut i tv-rum, stora hallen och lilla hallen:


Innan


högt itak så behövs det en ställning


2.A och 3:e bilden har nytt fönster/ ny dörr


Nya tapeterna uppe


Ljust och fint


Så här ser mönstret ut. Var med och valde :). Tycker den var fin, men nästan på gränsen att det blev för mycket motiv, iaf för min smak.

Nej nu ska jag laga lasange.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0