Sköldkörtelproblem!

"Det är relativt vanligt med sköldkörtelsjukdomar och de drabbar 5% av befolkningen. Sköldkörtelhormonerna är viktiga bland annat för normal tillväxt under uppväxten".

"Underproduktion i sköldkörteln är ett mycket vanligt problem som orsakar stort lidande hos många drabbade. I USA uppskattar man att 50% av befolkningen lider av hypotyreos, det är också den vanligaste orsaken till att man söker läkare. Många personer som upplever fysiska och psykiska problem hamnar utanför skolmedicinens ramar. Det vill säga att de ligger inom de medicinska referensramarna men upplever ändå fysiska och känslomässiga symtom. Detta gäller i allra högsta grad sköldkörtelproblem. Man ser ofta klassiska symtom på hypotyreos, i synnerhet depression, men provsvaren visar inga onormala avvikelser. En hårmineralanalys kan ofta förklara dessa diffusa symtom.
En allvarlig störning i sköldkörteln hittas ofta med hjälp av ett blodprov men sköldkörteln kan producera för lite hormoner även om det inte syns i ett blodprov, och samtidigt ge betydande symtom. Underproduktion i sköldkörteln är snarare ett syndrom än en sjukdom som karaktäriseras av trötthet, depression, köldkänslighet, viktuppgång samt strukturförändringar i hud och hår. Cirka 90% av de drabbade är kvinnor".

Trötthet, Förstoppning, Dålig aptit, Överdrivet sömnbehov, Dåligt minne, Viktökning, Kognitiva defekter, Minskad sexlust, Håglöshet, Koncentrationsproblem, Inget välmående, Håravfall var också vanligt vid sköldkörtelprooblem.


Fick samtal från min läkare idag och nu ska jag få medicin för det här! Så detta har jag haft sen januari om inte tidigare! Men det var då jag började må lite dåligt. Så under januari och februari var det som värst. Var väldigt trött, frös hela tiden, hade hjärtklappningar, och det har jag ibland fortfarande. Detta var tydligen vanligt då man har sköldkörtelproblem. Så i morgon får jag väl hämta ut medicin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0