Snöstorm

Jag ska inte klaga på snön nu när det väl är snö! Tycker bara att denna yra, blåst med snö ställer till det lite väl mycket, speciellt i trafiken. Mycket olyckor, många förseningar till jobb och skola, bussar och tåg inställda! Hade det inte blåst utan bara snöat hade det underlättat lite. Jag har faktiskt varit ut i trafiken idag, ingen lång sträcka egentligen. Körde Mike till jobbet så att det inte skulle vara två bilar på hans jobb, eftersom min röda bil hade lagt av igår, då batteriet var dött så tog han svarta bilen till jobbet. Dock behöver jag den ikväll när jag ska till idrottshuset för att se Astrids uppvisning. Hoppas att jag vågar mig ut igen. Körde jätte försiktigt när jag körde, det yrde massa snö så på vissa ställen såg man typ inget framför sig. Sen en bit bort från Mikes jobb vid en avfart så hade en lastbil med långt släp kört av vägen. Den stod i en position som såg ut som ett L. Fick till och med köra på det andra körfältet för att komma fram då den blockerade ena körfältet. Så ni som kör bil, ta det lugnt! Bättre att ta det lite lugnare och komma hem säkert! Även om man själv känner sig säker på sin körning så finns det medtrafikanter som kan få sladd eller som inte tar hänsyn till vädret som man själv skulle göra en sån här dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0