3:e januari

Har hunnit med en hel del idag. Först kom Tobbe och spacklade och slipade lite här hemma. Efter det åkte jag och åt med Rickard och Co. Efter det så rev vi tak i deras hus (är inte ett hus just nu, utan en byggarbetsplats). Långt ifrån att kalla det hus, är bara yttre väggar, stommar och tak kvar snart! Så vi har rivit ett helt tak i ett av rummen. Gick bra, fast dammsugaren krånglade en del. Men jag och Rickard såg ut som två sotare när vi var klara vid kl tio nu ikväll. Ändå hade jag mun-nässkydd, skyddsglasögon, hörselkåpor och luva. Det hade inte Rickard utan han hade bara hörselkåpor och mun-nässkydd i slutet då det var som värst. Han var riktigt svart och grå i hela ansiktet och håret. Man såg inte hans ögon i slutet :P. Svart sot, dammade runt och föll ner från taket när vi var över kakelugnen och rev. Så det var ju inte så konstigt att vi såg ut som vi gjorde. Mellan kl 17-18 så var jag in till stan och hämtade ut mina tapetrullar som jag har beställt. Så i morgon förmiddag närmare lunch kommer Tobbe igen och tapetserar :). Efter det kommer jag dra ut till huset och riva golv troligen :P. Det är faktiskt riktigt kul, kanske borde utbilda mig till snickare också :P hehe!
Hittade gamla skrivböcker från min farmors pappas tid, det var hans skolböcker, jätte fint var det skrivet med skrivstil :) sen hittade Rickard omslaget till tidningen vecko revyn från 1922 i ett annat hörn :) och tapeterna är inget att snacka om flera lager tapeter på varandra, typ 4-5 lager. Bara på 1920-40 talet så var det flera olika tapeter, rätt häftiga :P Snart ska jag gå och sova, riktigt skönt med en dusch efter allt damm och smuts!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0