lördag

Oj vad tiden går fort! nu är det snart slut på månaden! I torsdags var det en vecka kvar till min födelsedag, halvvägs till 50 :P låter mycket men egentligen så försöker jag intala mig med att det är ju inte alls så gammalt! Vad jag har hört så börjar livet då, så man kanske ska se det lite från ljusa sidan!
 
I veckan har jag jobbat första veckan efter semestern, och det är ju inte precis vanligt på jobbet, för min förskola har sommaröppet, så det är andra barn och andra vuxna. Men det har funkat bra ändå, lite jobbigt i början av veckan men nu är man lite inne i det hela. En vecka kvar sen så är det den ordinarie personal och de barn som brukar vara på förskolan där igen. Det är faktiskt min första semester. Har inte ens haft "semester" på mina senaste sommarlov. Har jobbat varje sommar sen jag var 15 år, så i tio år har jag inte haft ett helt riktigt sommarlov, utan har jobbat och haft några dagars ledighet, max en vecka i streck, men nu har jag haft tre! :) Har ju inte haft jullov på vintrarna heller för när man gick i gymnasiet och nu på universitet så jobbade man en hel del under julledigheten för att få ihop lite pengar och sen har man ändå haft plugg att göra fast man är ledig så inget lov där heller har jag haft på flera år. Hade egentligen semester från mitt jobb i några dagar nu i december som var, men då hoppade jag in på ett annat jobb och sen hjälpte jag Rickard ca 10 dagar med att riva massa saker i ett hus så då vart man bara ledig de röda dagarna iaf. Men det gjorde inte så mycket, rivandet var ju rätt roligt :)
 
Idag och i morgon ska vi storstäda och greja uppe på magasinet tills nästa helg då vi har 25-års firandet :) Tror det skulle bli fint väder, så klart när jag måste fixa annat och städa än att unna mig sol. Tror solen aldrig är med mig :( lyckas alltd få regn, åska eller massa moln på mina lediga dagar!!
 
Nu ska jag ta och äta lite frukost, sov hos mamma och pappa ikväll eftersom vi har en hel del att fixa!
så här såg det ut på magasinet när jag tog examen, så det blir väl nått liknande nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0