Förkyld, feber och magsjuk

Natten till onsdagen vid tio över 1 så känner jag att jag måste upp. Mår illa och har ont i magen! Hade ont i magen på tisdagskvällen. Jag sätter mig på toa och känner nej inget händer jag reser mig upp och känner plötsligt, ska jag spy?! Och det bara forsar spya ut mig, (ursäkta mitt språk nu men jag skriver bara som det är). Jag spyr väl ut all mat jag hade i magen och när jag känner mig klar så svider det i halsen och känner den där frätande lukten och syran i hals och näsa. Jag går och hämtar en hink för att ställa vid sängkanten. Vid halv fyratiden var det dax igen, började i hinken men tog med den in på toan och fortsatte där. Efter en timme var det dax igen men ny var det inte så mycket kvar utan bara de tre klunkar vatten jag tog innan jag somnade om från förra vändan. Vid kvart över fem då Mike ska upp så spyr jag igen men nu är det bara galla och det är det värsta av allt, man spänner sig så jävla mycket och skakar i kroppen för man har ju ingen energi kvar. Vid åtta tror jag det var så gick jag väl upp och la mig i soffan för att glo på tv. Drack någon klunk vatten för jag var så fruktansvärt torr i munnen och törstig. De klunkar jag drack kom ju dessvärre upp efter några minuter. Blir likadant typ två till tre gånger till då kl är elva. Då sket jag i att ens försöka dricka. På eftermiddagen så kände jag måste ju ta en klunk vatten iaf och det hände inget. Gjorde även i ordning coola som fick bli avslagen! Det fick stanna det med. Men jag tog ju ytterst lite varje gång. Däremot kom det åt andra hållet å fick springa på toan. Lös i magen. Tiden går iaf och vid kl sex typ gjorde Mike i ordning bröd till mig med bara smör. Jag bad om inga kanter å det blev det inte heller. Ljust rostat bröd som inte var rostat. Det gick bra tog typ en tugga i minuten och typ malde det i munnen ordentligt! Känner mig bättre lite senare på kvällen. Tittar på fuskbyggarna och vid sista reklamen går jag för att borsta tänderna. Känner mig lite orolig och illamående, men försöker att inte tänka på att spy! Drar några drag med tandborsten och känner hur allt vänder sig i magen. Jaha tänkte jag, igen men vafan! Har ju inte spytt på typ tio timmar och så ska det börjas om?! Ja jag fick upp allt som jag hade fått i mig de senaste timmarna vilket bara var lite vatten, smörgås och coola. Då kände jag nej ska inte dricka ett jävla skit nu och bara försöka sova! Sov rätt okej på natten utan att behöva spy! Och när jag vaknade mådde jag typ som en människa igen! Men under hela dagen har jag tagit deg lugnt med att dricka och äta, så har mest blivit små klinkar i små mängder och smörgås lite senare på dagen! Men jag har inte spytt nått mer iaf! Ska vara hemma i morgon med eftersom det är 48-timmars regel när man är magsjuk! Det bli 48-timmar i morgon kväll vid tio typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0