4:e september

JA!, nu var det ju ett tag sen sist jag skrev IGEN!. Men ska väl försöka ändra på det. Kommer väl få lite mer tid sen från och med nästa vecka, eller så blir det inte det. Tre dagar kvar på den här veckan att jobba och för resten av året också! Tänk att sommaren är över och september redan är här, ser ändå fram emot hösten :) Det har ju inte varit någon bra sommar i år och hösten är ändå lite mysig trots allt när vädret är fint och bladen börjar skifta färg! Dax att ta bort alla sommarkläder i garderoben också och ta ned de till källaren föär att ta upp alla vinterkläder med alla goa varma koftor och tröjor :)
 
I helgen så tog jag det rätt lugnt, var hemma och tvättade först på lördagen, sen åkte jag ut till mamma och pappa för Mike var på firma fest från morgonen till natten till söndagen, så då åkte jag ut dit på eftermiddagen och åt middag där. Slutade med att jag stannade kvar och sov över där. På söndagen sen så plockade jag lite blåbär på förmiddagen, var nog sita gången nu för i år. Tror jag har varit uppe 6 eller 7 gånger i skogen och plockat blåbär :) Efter det så var vi till Moa och firade henne eftersom hon hade fyllt 14 år! När vi kom dit så var Evelina på skypen så då fick man se och prata henne! Hur coolt som helst det hon får vara med om, och hur modig hon är!! Jsg skulle gärna vilja åka dit till henne i Kina, vilket mamma och pappa ska göra i januari. Förljer hennes blogg dagligen och det är roligt och intressant att följa henne! En stolt moster är jag iaf, skulle själv vilja va så modig och bara åka helt själv och uppleva allt! Hon håller ju på att lära sig Mandarin också (kinesiska) vilket inte kan vara helt lätt.
 
I lördags var det 7 år sedan jag tog mitt körkort! Tänk att jag har haft det i sju år! Har haft min röda bil också så länge snart om typ två veckor! Å fortfarande är det min lilla röda pärla :) Men denn stora svarta pårlan (Mikes bil) är väldigt bra den med :) Nej nu ska jag nog kanske ta och laga lite mat, men så tråkigt att göra det själv eller när man är själv hemma, Mike har inte kommit hem ännu, inte för att han brukar laga mat så ofta eller hjälpa till men det är ändå roligare att börja laga mat när man vet att någon mer ska ha. Men allra roligast att laga mat är det ju ändå när man har någon gäst. Nu slog det i dörren så nu kom han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0